Túl a sövényen

Menü

 

A filmről

 

A szereplők

 

Magyar hangok

 

Külföldi hangok

 

Sütike!!!

(26.7 KB)

Társoldalunk:

www.floricienta-ysubanda.gportal.hu

 

Szavazz!

A szereplők
Ki a kedvenced?

Stikli
Verne
Stella
Hami
Ozzie
Heather
Tiger
Vince
Dwayne
Gladys
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
A teremtmények sokfélesége

 

 

 

A képregény alkotói tudták, hogy nagy kihívás karaktereiket átültetni a filmvászonra, és elégedettek voltak az eredménnyel. – Csak a kis fekete-fehér firkáim voltak meg nekik kiindulópontként – mondja T Lewis. – Amikor végre láthattam az egészet életre kelni, nem voltam felkészülve rá. A színek, a gazdagság és a szépség... megdöbbentő volt. Számomra olyan volt, mint Dorkának besétálni Óz birodalmába a fekete-fehér kansasi házból. Fantasztikus volt.
Fry egyetért. – Mindig ijesztő látni életre kelni az alkotásodat, elgondolkozni, hogy „Így képzeltem ezt el a fejemben?” És az olvasóink, vajon így képzelték el? De csodálatos munkát végeztek és hűek maradtak a karaktereinkhez.
Kathy Altieri produkciós tervező, aki a film minden dizájn eleméért felelt a karakterektől kezdve a környezetükig, megjegyzi: – A képregény karaktereinek belső vonzerejük van, de vizuálisan kidolgozottabbá kellett tennünk őket, hogy a közönség érezhesse azt a kapcsolatot velük, amire a filmünkben törekedni akartunk.
A Túl a sövényen című filmben szereplő állatokkal már élőben is találkozhattunk, de se nem egyszerű, se nem tanácsos olyan közel menni hozzájuk, ami a tanulmányozásukhoz szükséges lenne. Ehelyett Julie Scardina, a Sea World és a Busch Gardens „nagykövete”, elvitte a DreamWorks Animationhöz a film főszereplőit, hogy minden részleg személyesen megismerkedhessen az állatokkal, amiket meg kellett tervezniük és animálniuk. A csapatok megnézhették, hogyan mozognak az állatok és megfigyelhették, sőt, meg is érinthették a szőrüket, tüskéjüket vagy páncéljukat.
– Az, hogy tényleg közelről megfigyelhettük az állatainkat, csodálatos lehetőség volt – mondja Johnson. – Megmutatta nekünk, hogy egészen különböző testbeszédük, mozgásuk, arcuk és személyiségük van. Bár ismerjük ezeket a fajokat, mégis sok felfedezést tettünk: a mosómedve érdeklődése, az ujjaik gyorsasága, és ahogy mindent meg akarnak érinteni; a kövérkés tarajos sünök, amik imádnivalóak voltak – senki nem számított arra, hogy olyanok, mint valami tüskés kis macik; a bölcsesség a teknős arcán; és még a mókusok is... persze mindannyian láttuk már őket, keresztül iramodni a parkon vagy a kertünkön, de hogy elég közel legyünk hozzájuk ahhoz, hogy lássuk az elektromosságot a szemükben... Az egész nagyon inspiráló volt. Lehetőséget adott az embereinknek, hogy megbecsülhessék ezeknek az állatoknak a szellemét és egyéniségét, és mindez befolyásolta nem csak azt, ahogyan a karakter dizájnt megközelítettük, hanem a karakterek személyiségét és egyéni történetszálát is.
A Túl a sövényen című film aranyos, szőrös állatkái pontosan a szőrösségük miatt komoly kihívást jelentettek a filmkészítők számára. Verne, a teknős kivételével minden állat szőrös, és minden faj bundája különböző sajátosságokkal bír. A Túl a sövényen a DreamWorks Animation első számítógép-animációs filmje, amiben a teljes szőrzet dinamikus, vagyis a szőrzet maga a fejtől a lábujjakig animálható.
A szőrzet rendszert a paróka rendszerből fejlesztették ki, amelyet először a Shrek 2-ben használtak és a Madagaszkárhoz tovább fejlesztettek. A Túl a sövényen című filmhez a rendszert exponenciálisan kellett bővíteni. A program alapja a rengeteg „vezető szőr”, amelyeket az egyes karakterek számítógépes modelljére helyeztek és a szőrzet mozgásának sablonjaként szolgáltak. A vezető szőröket manipulálva az animátorok mozgatni és formázni tudták a szőrzetet – minél több vezető szőr volt, annál finomabban tudták irányítani. A vezető szőrökhöz különböző paramétereket is hozzá tudtak rendelni, így az animátorok megválaszthatták az egyes jelenetekben a mozgás mértékét. A vezető szőrök számát és elhelyezkedését a cselekménynek megfelelően állíthatták be minden egyes karakteren.
Mint minden először használt technikával, ezzel is voltak kezdetben problémák. A tarajos sünök hosszú, hegyes tüskéi különösen bonyolult feladatot jelentettek. – A tüskék nagyon hosszúak voltak, ezért erőteljesen kellett mozogniuk. Ám miután az első jeleneteket megnéztük, a tüskékből vissza kellett vágnunk, mert a sünök folyton egymást döfködték – magyarázza Nicolas Scapel vezető karakter technikai rendező.
Hogy az animátorok irányíthassák a többszáz tüskét, a karakter technikai rendezők megalkották a „szőr mágnesek” rendszerét, felhasználva a paróka rendszert. Ezen kívül animálható geometriai formákat terveztek meg azért, hogy a szőrzet vagy a tüskék kívülről eldeformálódjanak, amikor hozzáérnek egy tárgyhoz vagy másik karakterhez.
Craig Ring vizuális effektus szakember azt mondja, hogy a számítógép-animáció állandó fejlődése ellenére „a dolgok még mindig nem tudják, hogy mikor mennek neki egymásnak. Ahányszor a sünök megfordultak, a tüskéik átszúrtak más karaktereket vagy tárgyakat. Állandóan manipuláltuk őket, hogy elhajoljanak az útból. Megvilágítani is nagy kihívás volt őket, mivel a tüskék hosszúak, hegyesek és a színük átmenetes. Nehéz volt elérni, hogy jól nézzenek ki, de a végeredmény megérte az erőfeszítést.
Mivel Verne teknős, nincs szőre, de a páncélja sem jelentett egyszerű feladatot. John Hill vezető animátor ezt mondja: – Verne nagy pácélt hord, ezért olyan volt animálni, mint egy kövérkés, alacsony embert, nehéz hátizsákkal, ami akadályozza a karjait és a lábait is. Eltartott egy darabig, míg rájöttünk, hogyan animáljuk, miközben jár, például, mert ha túl magasat lépett, a lába egyenesen átment a páncélon, és ezt nem lehetett. Úgyhogy ez volt az egyik a problémák közül, amiket meg kellett oldanunk.

 

 



 

Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Megbeszélnivalók ;)

Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Szavazz!

Az oldalról...
Milyen az oldal?

Nagyon jó!
Tetszik!
Elmegy...
Nem tetszik!
Egyáltalán nem tetszik!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Szavazz!

Láttad már?
Láttad már a mesét?

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Szavazz!

Tetszett?
Tetszett a mese?

Igen, nagyon jó volt!
Annyira nem volt jó, mint vártam.
Egyáltalán nem tetszett.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Akik már átjutottak a sövényen

Indulás: 2006-08-04
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!